96 90 13 10             post@aromdekor.no

Inloggad som:

Ny kund

Glemt passord

Angi e-postadressen din og klikk på "Send". Innloggingsopplysningene dine blir sendt til e-posten din.

Samarbeid for en bedre fremtid

Arteco og Arom-dekor Kemi kunngjør et samarbeid for å muliggjøre miljømessige og økonomiske fordeler ved rensing og gjenvinning av brukte avisingvæsker for bruk som basevæske i produksjonen av kjølevæsker.

Arteco, en ledende produsent av kjølevæsker for biler, og Arom-dekor Kemi, som er en del av Vilokan Group innenfor forretningsområdet Fluids med sine innovative og velprøvde miljøteknologier, gleder seg over å kunngjøre sitt nye strategiske samarbeid. Dette samarbeidet vil medføre betydelige miljømessige og økonomiske fordeler. Gjennom rensing og gjenvinning av brukte avisingvæsker vil resirkulerte råvarer bli brukt som basevæske i produksjonen av kjølevæsker for bil-, industri- og elektronikkapplikasjoner. Ved å forene sine krefter søker de to organisasjonene å redusere bruken av ellers begrensede ressurser, fremme bærekraftige metoder og bidra til en bærekraftig fremtid. Dette partnerskapet, med monoetylenglykol (MPG) i hovedrollen, bringer sammen Artecos ekspertise innen kjølevæsker og Vilokans banebrytende gjenvinningsteknologi. Dette gjør det mulig for dem å tilby kundene et mer bærekraftig alternativ ved å gå fra råvarebaserte til resirkulerte ingredienser.

Positiv miljøpåvirkning

Samarbeidet mellom Arteco og Arom-dekor vil ikke bare ha en positiv miljøpåvirkning, men vil også gi økonomiske fordeler. Ved å optimalisere ressursgjenvinningen vil partnerne bidra til et mer bærekraftig og kostnadseffektivt avfallshåndteringssystem. Videre kan de gjenvunne materialene reintroduseres i forsyningskjeden og fremme en sirkulær tilnærming som reduserer avhengigheten av jomfruelige ressurser.

Både Arteco og Arom-dekor er engasjert i bærekraft og miljøansvar. Ved å kombinere sine felles verdier vil de drive den sirkulære økonomien fremover og akselerere overgangen til et mer bærekraftig og ressurseffektivt samfunn. De bidrar også til å inspirere andre aktører i bransjen til å ta i bruk mer bærekraftige metoder.

Vi er glade for å inngå dette samarbeidet med Arom-dekor”, sier Alexandre Moireau, administrerende direktør for Arteco. ”Ved å kombinere våre styrker låser vi opp potensialet for gjenvinning, noe som gavner miljøet og skaper økonomiske muligheter. Sammen bidrar vi til å bane vei for en bedre felles fremtid.”

Christian Lundell, administrerende direktør for Arom-Dekor, kommenterer: ”Dette strategiske samarbeidet representerer en betydelig milepæl i vår misjon for gjenvinning. Arteco, en ledende produsent av kjølevæsker i Europa, er den første kunden som integrerer resirkulert MPG i sine kjølevæsker. Sammen tar vi et viktig skritt mot å bygge en mer bærekraftig verden.”

Om Arteco
Arteco utvikler og produserer kvalitetsfrostvæsker og varmeoverføringsvæsker for bil-, industri- og elektronikkapplikasjoner. Arteco tilbyr innovative, konkurransedyktige og effektive vannbaserte løsninger for å optimalisere varmeoverføring og korrosjonsbeskyttelse for kjølesystemer.

Om Arom-dekor Kemi
Arom-dekor Kemi er en del av Vilokan Group innenfor forretningsområdet Fluids, med sine innovative og velprøvde miljøteknologier som muliggjør rensing og gjenvinning av avisingvæsker, blant andre avfallsstrømmer. Avisingvæsken samles inn fra flyplasser i Sverige og Norge. Væsken transporteres til anlegget ved Arlanda, der den endelige rensingen finner sted.